انلاک ایفون سیم انلاکر ایفون انلاک ایفون بلک لیست گیفت کارت دوربین شبکه

اموزش استعلام رجیستر بودن گوشی موبایل در طرح رجیستری همتا

اموزش استعلام رجیستر بودن گوشی موبایل در طرح رجیستری همتا

استعلام اصالت تلفن همراه در طرح رجیستری همتا:

با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت تلفن همراه است. استعلام اصالت تلفن همراه به‌منظور بررسی قانونی بودن، نو یا دست دوم بودن، مشخصات فنی تجهیز، اطلاعات مدل، برند، شرکت گارانتی‌کننده و … انجام می‌پذیرد. در این مطلب قصد داریم تا مراحل استعلام اصالت تلفن همراه را به صورت تصویری آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید

مرحله اول

در ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید. از سه طریق می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرد :

  1. پیامک با شماره ۷۷۷۷
  2. کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. سایت اینترنتی به آدرس hamta.ntsw.ir

در اینجا ما قصد داریم تا مراحل استعلام اصالت را با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* توضیح دهیم. پس لازم است تا کد دستوری #۷۷۷۷* را با یک تلفن همراه (به غیر از تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارید) شماره‌گیری کنید.

مرحله دوم

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۱، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

مرحله سوم

در این مرحله باید شناسه ۱۵ رقمی IMEI را بدون هرگونه خط تیره، ممیز و علامات اضافی وارد کنید. این شناسه بر روی جعبه دستگاه درج شده است. پس در این مرحله احتیاجی به باز کردن جعبه تلفن همراه نیست. لازم به ذکر است که هر تلفن همراه به تعداد جایگاهی که می‌توان بر روی آن سیمکارت قرار داد، دارای شناسه IMEI می‌باشد

درصورتیکه شناسه IMEI را به درستی وارد کرده باشید، پاسخ استعلام به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد

که چنانچه پیغام :

شناسه دستگاه imei جزو شناسه های ثبت شده نیست و امکان استفاده در شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت

بایستی به سامانه گمرک مراجعه کرده و گمرکی موبایل را پرداخت کنید

و اگر پیغام زیر را مشاهده کردید یعنی گوشی شما ثبت شده است:

شناسه دستگاه شما جزو شناسه های قانونی ثبت شده است

apple inc

apple iphone x

شناسه دستگاه:

وارد کننده

توجه :

دقت کنید گوشی شما قفل شبکه و یا مشکل انتن دهی نداشته باشد که با استفاده از این اموزش چنانچه سریال شما ثبت شده بود بایستی بررسی کنید قفل نباشد که اگر قفل بود بایستی انلاک فکتوری کنید و اگر مشکل انتن دهی داشته باشد بایستی به مرکز خدمات موبایل مراجعه کنید

نظرات شما

Verification: 0fb4399bd8276b8b قالب فروشگاهی