قلم لمسی - شارژر فندکی - لامپ هوشمند - لامپ توالت فرنگی - رم ریدر - شارژر فندکی موبایل - گیرنده بلوتوث ماشین - خرید شارژر فندکی - چراغ سقف خودرو - دانگل وای فای - دانگل بلوتوث - otg آیفون - خرید دانگل بلوتوث - پایه نگهدارنده موبایل - هلدر موبایل - خرید هلدر موبایل -

آنچه باید در مورد آیفون XS و XS MAX بدانید

مهدی منصوریانمهدی منصوریان
1,362 بازدید

آنچه باید در مورد آیفون XS و XS MAX بدانید

 

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، ابتدا باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود آیفون‌های جدید تا این حد خواستنی به نظر آیند.

خلاصه

آیفون X در سال گذشته توانست ترندی جدیدی را برای طرفداران گوشی‌های اپل تعریف کند. اما آیفون‌های امسال، بیشتر در پی حفظ کردن همین روند و پیشرفت آن هستند. Ios 12 نصب شده در آیفون Xs دقیقا همان نسخه‌ای است که آیفون X از آن استفاده می‌کند زیرا این دو گوشی از نظر طراحی اساساً یکسان هستند. با این حال استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند‌تر و بهبود قابلیت‌های دوربین در آیفون Xs، یک گام رو به جلو محسوب می‌شود. اگر شما وسوسه شده‌اید تا یک آیفون جدید داشته باشید، آیفون Xs گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود، البته اگر از پس هزینه ی آن بر می آیید. اما احتمالا بهتر است تا زمان عرضه آیفون Xr صبر کنید. در آن هنگام می‌توانید مشاهده کنید که این گوشی چه چیز‌هایی برای ارائه دادن در چنته دارد.

خوب یا بد، آیفون Xs Max  تنها یک نسخه عظیم الجثه از گوشی آیفون Xs‌ است. البته در قسمت‌هایی، این موضوع به نوعی خوب تلقی می‌شود. صفحه نمایش 6.5 اینچی آن، هنگام تماشای تصاویر و ویدیو‌ها فوق العاده است و همچنین باتری حجیم‌تری در آن قرار دارد. باید اضافه کنیم که تنها چند برنامه و سرویس از فضای کامل این صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند. البته نکته خوب در رابطه با این است که اکثر افراد می‌توانند به راحتی با یک دست از استفاده کنند.

با این حال، این آیفون بزرگترین گوشی ساخته شده توسط اپل به محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان آن را با بهترین گوشی‌های اندرویدی مقایسه کرد.

آیفون xs : بررسی تخصصی و هرآنچه که باید در موردش بدانید

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، ابتدا باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود آیفون‌های جدید تا این حد خواستنی به نظر آیند.

 

با این حال، این آیفون بزرگترین گوشی ساخته شده توسط اپل به محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان آن را با بهترین گوشی‌های اندرویدی مقایسه کرد.

 

بنیادی مشترک

آیفون XS  و آیفون Xs Max  اساسا گوشی‌های یکسانی هستند و تنها یکی از آن‌ها بزرگ‌تر شده که در نوع خود جالب است. زیرا در سال‌های گذشته، گوشی‌های iPhone 6 Plus و iPhone 6s Plus از تثبیت کننده‌‌‌ی اپتیکال در دوربین‌هایشان بهره می‌بردند و دو مدل iPhone 7 Plus و iPhone 8 Plus به دوربین‌های دوگانه مجهز شده بودند. آیفون Xs Max امسال چنین مزیتی را نسبت به برادر کوچک تر خود ندارد و در عوض، این دو گوشی از بهبودها و قابلیت‌های مشابه استفاده می‌کنند.

برای مثال، هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو بهره‌مند هستند و شفافیت قابل قبولی دارد. همچنین زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیو هستید، به شما این احساس را القا می‌کنند که در آن فضا قرار گرفته‌اید. در این مورد اپل فراتر از انتظار ما عمل کرده و تصور نمی‌کردیم که این اسپیکر‌ها تا این حد خوب باشند.

جنس شیشه‌ای که در قاب پشتی و جلویی آیفون‌های جدید را استفاده شده، با دوام‌تر از گذشته است و نشانه‌ی خوبی محسوب می‌شود. خط و خش در آیفون X پس از مدتی استفاده نمایان می‌شد اما آیفون‌های جدید در همان شرایط دوام بیشتر از خود نشان داده‌اند. یکی از ویژگی‌های خوبی که آیفون‌های Xs و Xs Max با خود به همراه آورد‌ه‌اند مربوط به گواهینامه IP68 می‌شود که این دو گوشی را از رخنه آب و گرد و غبار به درون آن‌ها مصون نگه می‌دارد. این بدین معنا می‌باشد که شما می‌توانید گوشی خود را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب، قرار دهید.

همچین هر دو گوشی دارای اسلات های eSIMs هستند اما مقداری زمان می‌‌‌برد تا شما واقعا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. ایده کلی اسلات eSIMs بدین منظور است تا قابلیت Dual sim ( دو سیم کارت) برای کاربران فراهم شود و بتوانند از سرویس‌‌‌های مختلف در یک گوشی بهره ببرند، بدون نیاز به اینکه به اسلات پلاستیکی دست بزنند.

این ویژگی، بیشتر برای کاربران بین المللی که از خطوط مختلفی برای ارسال داده استفاده می‌کنند، محسوس خواهد بود. اما طبق گفته‌ی اپل، این قابلیت به زودی فعال می‌شود و می‌توانید eSIM را به کار بگیرید و از این طریق دیگر نیازی نیست با فرایند سیم کارت‌های معمولی مواجه شوید.

در نهایت، علاوه بر نسخه‌های 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی، این دو گوشی همراه با حافظه 512 گیگابایتی نیز عرضه می‌شوند. البته این موضوع چندان هم جدید نیست زیرا سامسونگ فضا ذخیره سازی زیادی را برای گوشی گلکسی نوت 9 در نظر گرفته است و با قیمت نسبتاً بالایی به فروش می‌رساند.

تفاوت‌های آیفون Xs Max  با آیفون Xs

صفحه نمایش 5.8 اینچی آیفون Xs دقیقا همانند گوشی آیفون X از نوع OLED و Super Retina است و بدنه آن تغییر چندانی نسبت به پرچمدار سال گذشته نداشته ( MacOtakara اشاره می‌کند که دوربین آن مقدار بزرگ‌تر شده) شما تنها از یک طریق قادر خواهید بود تا آیفون Xs را از مدل سال گذشته تشخیص دهید که آن هم به رنگ گوشی مربوط می‌شود، در صورتی که رنگ طلایی‌ را مشاهده بکنید، بدانید که آن گوشی، آیفون Xs است. اگر شما از آیفون سال گذشته استفاده کرده باشید، به راحتی به دیزاین آیفون Xs عادت خواهید کرد، در ضمن با توجه به سایز جمع و جور آن، این گوشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای اکثر افراد باشد.

البته نمی‌توان همچنین چیزی را در رابطه با برادر بزرگ‌تر آن بیان کرد. صحفه نمایش 6.5 اینچی OLED آن، بزرگترین نمایشگری است که اپل در درون یک آیفون قرار داده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگر‌ها در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند به حساب می‌رود. هر چند بدین معنی نیست که این گوشی رقیبی ندارد، گلکسی نوت 9 با صفحه نمایش 6.4 اینچی، از نظر سایز بدنه‌ی بزرگ‌تر است اما در بسیاری از بخش‌ها این دو گوشی متفاوت هستند و همچنین گوشی گلکسی نوت 9 قسمتی به نام ناچ (notch) ندارد. در هر صورت، صحفه نمایش آیفون Xs Max بسیار بزرگ و جذاب است.

پل رسما قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های DolbyVision و HDR10 را در گوشی‌های سری Xs قرار داده ، اما حتی بدون این ویژگی‌ها، تماشای ویدیو در این صفحه نمایش کاملا لذت بخش می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های این صفحه نمایش، فناوری True Tone اپل است که دمای رنگ نمایشگر این گوشی‌ها را با محیط‌های مختلف تطابق می‌دهد. برخی از نرم افزار‌ها و وبسایت‌ها به خوبی با این فضای بزرگ ایجاد شده، کار می‌کنند. برای مثال، در وبسایت New York Times، به دلیل پاسخگویی بالای آن، شما می‌توانید محتوای بیشتری را در چندین ستون مشاهده کنید در حالی که گوشی آیفون Xs تنها یک ستون را به شما نشان می‌دهد. همچنین در برخی از نرم افزار‌های اختصاصی اپل همانند Mail و Messages، با فشردن گزینه Max sideways، محتویات بیشتری به نمایش در می‌آید.

 

 

 

 

 

 

 

در حال حاضر مشکل این است که فضای زیادی در درون صفحه نمایش وجود دارد که بی‌استفاده باقی مانده و نرم‌ افزارها و سرویس‌های چندانی در دسترس نیست تا از این فضای اضافی پشتیبانی کنند. احتمالا همگی شما می‌دانید که گوشی‌های اندرویدی و ایپد‌های کوچک قابلیت اجرای دو برنامه در کنار یکدیگر را دارند و بسیاری از افراد چندین سال است که از این ویژگی استفاده می‌کنند. این ویژگی هم اکنون برای Xs Max  نیز موجود است و با اینکه امکان دارد عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد، اما وجود آن برای چنین صفحه نمایشی ضروری است. حالت تصویر در تصویر در آیپدها به خوبی کار می‌کند و مخصوصا هنگامی که بخواهید از  آن در یوتیوب استفاده کنید، بنابراین عدم وجود آن در چنین گوشی بزرگی، باعث حسرت بسیاری از کاربران می‌شود. همچنین پس اپلیکیشن‌های بیشماری که ما در این گوشی نصب کردیم، هیچ کدام از آن‌ها نتوانست از فضای اضافی این گوشی به خوبی استفاده کند. در اغلب موارد، محتویات درون برنامه تنها بزرگ‌تر می‌شد که باز هم خوب می‌باشد اما باور کنید جای خالی تنظیمات تطابق سایز که در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، در این جا بسیار احساس شد.

 

بهتر است انصاف را رعایت کنیم، ما قبل از عرضه رسمی آیفون‌های جدید، شروع به تست و آزمایش آن‌ها کردیم، بنابراین این مشکل ممکن است تا مدتی دیگر رفع شود اما کسی نمی‌داند دقیقا چقدر طول خواهد کشید تا توسعه دهندگان، نرم‌ افزار‌های خود را برای سازگاری با صفحه نمایش آیفون XS، بروز کنند، پس فعلا باید صبر کنیم. مردم انتظارات بیشتری از  صفحه نمایش‌های بزرگ دارند و این موضوع وابسته به اپل و جامعه برنامه نویسان است تا فضاهای خالی در آیفون‌ها را تحت پوشش قرار دهند.

اگر قصد خرید آیفون Xs Max  را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود رفته و آیفون Xs Max  را در دست بگیرید. بدنه آن از نظر بزرگی هم سایز گوشی iPhone 8 Plus است و این موضوع به لطف صفحه نمایش لبه به لبه ( حذف حاشیه‌ها) میسر شده و در صورتی که دستان بزرگی ندارید، باید از هر دو دستتان هنگام کار کردن با آن کمک بگیرد. بنده دستان بزرگی دارم اما هنگام استفاده از این، نمی‌توانستم با انگشت شصت، بالای صفحه نمایش را لمس کنم. زمانی که می‌خواستم به صورت یک دستی گوشی را به کار بگیرم، مجبور بودم گوشی را هر از چند گاهی در دستم به سمت بالا و پایین حرکت دهم. قابلیت‌های دسترسی در Ios به شما اجازه خواهد داد تا راحت‌تر با ردیف بالا کار کنید اما با وجود چنین ویژگی‌ای، باز هم استفاده از دو دوست، رویکردی سریع‌تری محسوب می‌شود، زمانی که برای اولین با گوشی آیفون Xs Max  بازی کردم، با خود گفتم این که بهترین تجربه‌ای بوده که من در آیفون‌های اپل داشته‌ام و کماکان پای سخنی که گفته‌ام، می‌ایستم. قدرتی که این گوشی ارائه می‌دهد بیش از نیاز اکثر کاربران است.

 

عملکرد

بگذارید صادقانه بگویم، عادت کردن به طراحی تمام صحفه و رابط کاربری گوشی‌های آیفون XS Max و Xs مقداری زمان‌بر است. نبود دکمه‌ی هوم همیشگی، شما را وادار می‌کند تا برای برگشتن به صفحه هوم، پایین نمایشگر را سوایپ کنید. همچنین مولتی تسکینگ دیگر با دو بار کلیک کردن صورت نمی‌پذرید و باید در ابتدا سوایپ کرده و سپس آن را نگه دارید تا صفحه مولتی تسکینگ برای شما ظاهر شود. از آنجایی که دیگر حسگر اثر انگشت وجود ندارد، باید از چهره خود برای آنلاک کردن گوشی آیفون XS استفاده کنید. این موارد تنها چیزهای متفاوت در نحوه‌ی استفاده از آیفون‌ها جدید هستند.

خوشبختانه در نسخه دوازدهم سیستم عامل Ios دیگر خبری از ناسازگاری‌هایی که برای گوشی آیفون ایکس با iOS 11 اتفاق افتاد، نیست و اپل توانسته مشکلات مربوط به لبه‌ی صفحه نمایش را حل کند. تا آنجایی که به بنده مربوط می‌شود، این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، یکی از بهترین تجربه‌های مربوط به سیستم عامل ios  را ارائه می‌دهد. البته قرار نیست ios 12  را کاملا نقد کنیم زیرا بعدا به صورت جداگانه  این سیستم عامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما در ادامه چندین نکته‌ی مهم در رابطه با این نسخه برای شما بیان خواهیم کرد.

اول از همه، اپل فرایند بستن اپلیکیشن‌ها را از پیش ساده‌تر کرده و اکنون تنها نیاز است بر روی اپلیکیشن مورد نظر، به سمت بالا سوایپ کنید و به همین راحتی برنامه بسته خواهد شد و دیگر خبری از عملیات طولانی نگه داشتن- سوایپ که در Ios 11  آن را شاهد بودیم، نیست. شاید این تغییر چندان هم چشمگیر نباشد اما هنگام استفاده به کارآمد بودن آن پی خواهید برد. مشکل OverLoad اعلانات دیگر همانند گذشته دردسر ساز نیست زیرا  Ios 12 از هم اکنون آن‌ها را به صورت هوشمندانه دسته بندی و ترکیب می‌کند. دستیار صوتی سیری نیز پیشرفت‌هایی داشته و شما می‌توانید با ساخت میانبر‌هایی از آن، سرویس‌ها و نرم افزار‌های مختلف در کنار هم قرار داده و از آن‌ها به منظور کنترل یک وظیفه پیچیده استفاده کنید. اما چیزی که ما متوجه شده‌ایم، این پروسه بر روی گوشی آیفون Max به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌اش، راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

همچنین به لطف قرار گرفتن پردازنده A12 Bionic در آیفون‌های جدید، عملکرد آن‌ها مقداری روان‌تر شده است. اپلیکیش‌ها کمی سریع‌تر از گوشی آیفون X اجرا می‌شوند و به طور کلی، جا به جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا و انجام عملیات مولتی تسکینگ، سرعت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. تغییرات ایجاد شده ملموس هستند اما چشمگیر و انقلابی به حساب نمی‌آیند، مگر اینکه به تازگی به دنیای Ios پیوسته‌اید یا جزء کاربران آیفون‌های قدیمی باشید. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی با کیفیت دو هسته‌ای A12 نسبت به پردازنده آیفون نسل قبل، 15 درصد سریع‌تر شده است.

به نظر می‌رسد اپل تمرکز بیشتری بر روی پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای داشته زیرا طبق گفته‌ی این شرکت، سرعت آن تا 50 درصد افزایش یافته است. این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که بازی‌هایی همچون Fortnite که در زمینه گرافیکی غنی هستند را اجرا کنید تا با نمایشی بی‌نقص از آیفون‌های جدید رو به رو شوید. همانطور که می‌دانید نرم افزار‌های گرافیکی و بازی‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند رایج‌ شده‌اند بنابراین دلایل اپل برای قرار دادن پردازنده‌ای با چنین مزایایی در آیفون‌های جدید کاملا مشخص است.

ما همچنین لازم است در رابطه با موتور عصبی A12 نکاتی را بگوییم، این موتور عصبی در واقع یک کمک پردازنده می‌باشد که اپل آن را سال گذشته معرفی کرد و در نرم افزارها و ویژگی‌هایی که بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی تمرکز دارند، به کمک پردازنده‌ی اصلی می‌آید. موتور عصبی سال گذشته به صورت 2 هسته‌ای طراحی شده بود و می‌توانست در هر ثانیه 600 میلیارد عملیات را کنترل کند. اما امسال، اپل برای آن 8 هسته طراحی کرده و به کمک پردازنده اجازه می‌دهد تا در هر ثانیه 5 تریلیون پردازش را مدیریت کند.

این قابلیت فعلا برای شما کاربرد زیادی ندارد اما زمانی که برنامه نویسان نرم افزار‌های خود را بر اساس مدل‌ شبکه‌های عصبی توسعه دهند، به اهمیت آن پی خواهید برد. در حال حاضر چند مورد قابل توجه وجود دارد. نرم افزار memorise ( این نرم افزار مختص یادگیری زبان‌های متفاوت است) هم اکنون ویژگی‌ای به نام تشخیص شی را فراهم کرده و هنگامی که توسط دوربین بر روی متنی فوکوس می‌کنید، نرم افزار زبان را شناسایی می‌کند و نام آن را به شما اعلام خواهد کرد. همچنین نرم افزار Pixelmator Pro از موتور عصبی به منظور بهبود تنظیمات تصاویر می‌کند. حتی قابلیت Face ID به لطف موتور عصبی بر روی گوشی‌های آیفون Xs و آیفون Xs Max‌ سریع‌تر اجرا می‌شود و در زمینه شناسایی چهره به آن کمک می‌کند. همچنین برخی از برنامه‌های واقعیت افزوده‌ای‌ همچون LEGO AR Studio که ما آن را مورد آزمایش قرار دادیم، در زمینه ردیابی ساختار‌ها کمی بهتر عمل می‌کند.

بنابراین اتفاقات زیادی در داخل آیفون‌های جدید رخ داده است. خوشبختانه، به نظر می‌رسد باتری‌های قرار گرفته در آیفون Xs  و Xs Max  توانایی لازم را برای تامین نیروی این همه ویژگی جدید دارا می‌باشند. البته باید بدانید که باتری کوچک گوشی آیفون Xs از نظر شارژدهی تقریبا همانند گوشی آیفون X عمل می‌کند. با هر بار شارژ کردن، این گوشی بین 9 تا 9.5 ساعت در روزهایی که به صورت سنگین از گوشی کار می‌کشیدیم، دوام می‌آورد. گوشی آیفون Xs   Max  ظاهرا به دلیل باتری بزرگ‌تر، مدت زمان بیشتری را ارائه می‌دهد. به طور کلی، مدت زمانی که ما برای گوشی آیفون Xs Max‌ محاسبه کردیم بین 11 تا 12 ساعت کامل بود. باید در نظر داشته باشید که به مدت 6 ساعت گوشی تحت استفاده‌ی شدید قرار گرفت که فعالیت‌هایی همچون پخش ویدیو و اتصالات اینترنتی را شامل می‌شد و 6 ساعت دیگر را به صورت Screen Off ( نمایشگر خاموش) کار کرده است.

دوربین‌های جدید و با هوشمندی بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max  سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max نمی‌گذارد.

 

گوشی آیفون Xs

حتی فرایند ثبت تصاویر پرتره در آیفون‌های امسال به بهتر شده که بخش بزرگی از آن را به موتور عصبی A12 مدیون است، موتور عصبی به دوربین کمک می‌کند تا بخش پیش زمینه را تشخیص دهد. اما هنوز به تکامل نرسیده است زیرا در برخی از تصاویر، دوربین فرد یا شی را همراه با پس زمینه مات می‌کند.

اما حداقل شما این بار کنترل بیشتری بر روی پس زمینه دارید. ویژگی جدیدی با نام Depth Control به شما اجازه می‌دهد تا میزان تاری پس زمینه‌ی تصویر را بعد از ذخیره آن، تغییر دهید. این ویژگی برای حل مشکلات تصاویر پرتره واقعا کارساز می‌باشد. از آنجایی که این ویژگی کاملا به صورت نرم افزاری اجرا می‌شود، می‌توانید تصاویر سلفی خود را از طریق آن ادیت کنید به خصوص زمانی که متوجه شوید، اپل دوربین 7 مگاپیکسلی جلوی نمایشگر گوشی را نسبت به مدل سال گذشته تغییر نداده است.

مشکل این است که Depth Control همیشه فرض می‌کند شما خواهان باقی ماندن چهره افراد در فوکوس تصویر هستید که معمولا نیز چنین می‌باشد. اما با این حال این قابلیت توانایی بهتر شدن را داشت اگر به صورت دستی کار می‌کرد و به کاربر اجازه‌ی می‌داد تا بخش‌هایی که می‌خواهد را با دیافراگم f/1.4 در تصویر مات کند. همچنین ما نمی‌توانیم سخنان آقای شیلر مبنی بر جدید و خاص بودن این ویژگی تایید کنیم زیرا برنامه‌های همانند Focos قادر هستند تا تصاویر را به صورت هوشمندانه تار کنند. در ضمن آقای شیلر نباید رقیب قدرتمند آیفون‌های جدید یعنی Galaxy S9 Plus را فراموش کند.

تجربه‌ای که در استفاده از دوربین‌ آیفون‌های جدید به دست می‌آورید بسیار بهتر از گذشته شده است. اما اگر شما از طرفدارن برند‌های دیگر هستید، ممکن است همین سخن را در رابطه با گوشی‌های آن‌ها بیان کنید. همانطور که می‌دانید، گوشی پیکسل 2 با داشتن تنها یک دوربین، در برخی از مواقع تصاویری ثبت می‌کند که دوربین گوشی Xs از ثبت آن عاجز است. در ضمن باید یاد کنیم از رقیب اصلی آیفون های جدید، تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی گلکسی نوت 9 خیره کننده هستند به ویژه اگر به تماشای آن‌ها در صفحه نمایش Super AMOLED بپردازید. به نظر نمی‌رسد که اپل در بخش دوربین برنده‌ی قطعی باشد، بنابراین این رقابت فشرده کماکان ادامه دارد.

رقایبان

آیفون‌های جدید اپل گزینه‌های فوق العاده‌ای هستند اما آن‌ها تنها گوشی‌های ارزشمند بازار محسوب نمی‌شود و اگر آیفون Xs برای شما جذابیت بیشتر دارد، بهتر است نگاهی به گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 نیز بیاندازید. این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی‌ای که ما با آن کار کرده‌ایم و تنها صفحه نمایش خیره کننده آن برای رقابت با گوشی‌های جدید اپل کافی به نظر می‌رسد. درست است که بدنه‌ی فلزی ضد زنگ ندارد اما قیمتی بسیار کمتر از آیفون Xs ارائه می‌دهد.

برای کسانی که به آیفون Xs Max علاقه می‌شود، رقابت پیچیده‌تر خواهد بود. نیازی به تعریف از گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیست زیرا این گوشی برای کاربرانش دوربینی فوق العاده را فراهم کرده و از ظاهر جذابی برخوردار است. اما احتمالا اصلی‌ترین رقیبت گوشی آیفون Xs Max، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 می‌باشد و با صحفه نمایش غول پیکرش به شما اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. اما اگر به این گوشی علاقه ندارید پس بهتر است منتظر بمانید تا گوگل چند هفته‌ی دیگر از گوشی‌های پیکسل جدید رونمایی کند، این دو گوشی به صورت پیشفرض از اندروید 9 Pie‌ بهره خواهند برد و اگر نگاهی به تاریخچه این گوشی‌ها بیاندازید، متوجه خواهید شد که رقابت در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند به اوج خودش خواهد رسید.

اما همه چیز زمانی عجیب و غریب می‌شود که بفهمید بزرگترین رقیب دو گوشی آیفون Xs و آیفون Xs Max ممکن است آیفون دیگری باشد. آیفون Xr قرار است در ماه اکتبر به صورت رسمی عرضه شود و همانند براداران گران قیمتش به پردازنده A12 Bionic مجهز شده و بر خلاف آنان، مبلغ کمتری برای آن در نظر گرفته شده است. قیمت این گوشی از 729 دلار آغاز می‌شود و دلیل آن استفاده از صحفه نمایش LCD ( متاسفانه خبری از تکنولوژی Retina نیست) و دوربین تک سنسور می‌باشد. به نظر می‌رسد اپل به سبب استقبال فراتر از انتظار مردم از صفحه نمایش‌های کم حاشیه، وسوسه شده تا آیفون‌های بیشتری را با این نوع دیزاین تولید کند و ما نیز حدس می‌زنیم اپل از طریق بسیار بالای آیفون جدید، سود سرشاری را به دست بیاورد.

جمع بندی

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr  روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکردی عالی
  • بهبود‌های موثر در دوربین
  • Ios 12
  • دوام بیشتر نسبت به iPhone X

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالا
  • مقداری تغییر در طراحی که استفاده از قاب‌های محافظ قدیمی را ناکارآمد می‌کند
  • افزایش مصرف باتری
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

136+ محصولات
424+ سفارشات تکمیل شده
6211+ کاربران
134+ مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

انجمن کسب و کارهای اینترنتی

نمادهای ما

logo-samandehi
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت