قلم لمسی - شارژر فندکی - لامپ هوشمند - لامپ توالت فرنگی - رم ریدر - شارژر فندکی موبایل - گیرنده بلوتوث ماشین - خرید شارژر فندکی - چراغ سقف خودرو - دانگل وای فای - دانگل بلوتوث - otg آیفون - خرید دانگل بلوتوث - پایه نگهدارنده موبایل - هلدر موبایل - خرید هلدر موبایل -

اموزش تعمیر گوشی موبایل اپل ایفون اب دیده

مهدی منصوریانمهدی منصوریان
1,267 بازدید

اموزش تعمیر گوشی موبایل اپل ایفون اب دیده؟

آیا گوشی آیفونتان در آب افتاده است؟ امروز قرار است نکاتی در این مورد به شما آموزش دهیم که در این مواقع کمکتان خواهد کرد گوشی آیفون خود را خشک و تعمیر کنید.

ممکن است گوشی شما در آب وان حمام افتاده باشد، یا در دریا و یا در هنگام عکاسی زیر آب گوشی شما خیس شده باشد و شما سعی دارید آن را خشک و در صورت لزوم آسیب هایی که از طریق آب به آن منتقل شده است را تعمیر و اطلاعات مورد نیاز خود را برگردانید. اینجا دقیقا همان جایی است که به دنبال آن می گردید.
این یک حقیقت تلخ است که گوشی های آیفون و آیپد (به خصوص گوشی های آیفون) زمین می خورد و همیشه ضربه می بیند. شاید رایج ترین آسیبی که به آن ها وارد می شود نیز خراش افتادن روی صفحه نمایش آن هاست، اما دومین مشکل رایج گوشی های آیفون افتادن در آب و آسیب دیدگی از طریق خیس شدن است.
ولی ناراحت نباشید هرچه که باشد، نیازی نیست بخاطر یک خیس شدن جزئی آیفونتان خودتان را ناراحت کنید چرا که این موضوع به راحتی قابل حل است. ما نمی توانیم 100 درصد تضمین کنیم که گوشی آیفون شما سالم خواهد ماند، اما در این مطلب بهترین راه حل ها را برای رفع مشکل خیس شدن گوشی موبایلتان به شما پیشنهاد خواهیم کرد و بهتر است که شما همه این راه ها را امتحان کنید

1. خشک کردن از بیرون گوشی:

اولین کاری که لازم است بکنید این است که به سرعت گوشی موبایلتان را از آب خارج کنید اگر از قبل این کار را نکرده اید، همچنین به هیچ عنوان آن را به شارژر متصل نکنید. 
اگر گوشی آیفونتان در هنگام شارژ خیس شده است، آن را با دقت از شارژ بکشید و صفحه نمایش را به هیچ عنوان برای اینکه متوجه شوید سالم است یا خیر، روشن نکنید. حتی اگر هم سالم باشد ممکن است با روشن کردن آن به برخی از مدارها و قطعات الکترونیک آن آسیب رسیده و موجب سوختن آن شود.
اگر گوشی شما دارای محافظ یا کاور است آن را خارج کنید، سیم کارت را هم بیرون آورید. خارج کردن باتری نیز می تواند کمکی بکند، اما این موضوع برای کسانی است که گوشی موبایلشان دارای گارانتی نیست، چون باز کردن گوشی گارانتی را نقض می کند. این کارها باعث می شود مقدار آسیب دیدگی ممکن توسط آب را کاهش دهد و دیگر اجزای گوشی آیفونتان از خطر در امان بمانند.
قدم بعدی این است که مقدار آب و مایعی که روی آیفونتان قابل رویت است را با هر چیزی که می توانید، آن را خشک کنید. سپس گوشی موبایلتان را بصوت عمودی گرفته و کمی آن را تکان دهید تا آب از پورت ها و سوکت های آن خارج شود

2. خاموش کردن گوشی موبایل:

چیزی که شما لازم است از انجام اجتناب کنید، فعال کردن مدارهای داخلی آیفون است. زیرا با این کار شما باعث اتصالی کوتاهی در آیفون شده و باعث می شود مدار ها آسیب ببیند. اگر گوشی آیفونتان قرار است خاموش شود، آن را به حال خود رها کرده و بگذارید خاموش شود.
به هیچ عنوان آن را برای چک کردن اینکه هنوز سالم است با خیر روشن نکنید، زیرا با همین نگاه کوتاه شما ممکن است برای همیشه گوشی آیفونتان از کار بیوفتد.
بنابراین در این نقطه شما دو تصمیم می توانید بگیرید: اول اینکه گوشی را خاموش کنید( اما در این پروسه صفحه نمایش و سیستم را روشن می شود از آنجایی که نیاز است نوار مربوطه را به سمت راست کشیده و گوشی را خاموش کنید) و راه دوم این است که گوشی را بدون استفاده رها کنید تا خود به خود خاموش شود، البته با این امید که پیامی برای شما ارسال نشود. به هرحال این تصمیم با شماست که کدام راه را انتخاب کنید اما پیشنهاد ما این است که راهی را انتخاب کنید که ریسک کمتری داشته باشد و آن هم راه دوم است.
اگر شما خوش شانس باشید و گوشی موبایلتان در زمان افتادن در آب روی جالت AirPlane بوده یا به عبارت دیگر هیچ چیزی گوشی آیفون شما را مجبور به روشن شدن نکند، تا 48 ساعت بعد که شما گوشی را به حال خود رها کرده اید خاموش حواهد شد.

3. خشک کردن آیفون با برنج خام :

حالا نوبت به آن رسیده که تا حد امکان آب درون آیفونتان را خشک کنید. به هیچ عنوان برای اینکار از سشوار یا هر وسایل گرم کننده ی دیگری استفاده نکنید زیرا دمای آن باعث آسیب دیدگی به اجزای داخلی گوشی آیفونتان می شود.
برخی از کاربران استفاده از پنکه های باد سرد را پیشنهاد می کنند که التبه این گزینه هم انتخاب بدی نیست اما روشی که ما به شما می گوییم ممکن است موثرتر باشد.
برای خشک کردن رطوبت داخلی گوشی آیفونتان بسیاری از کاربران پیشنهاد کرده اند که از برنج خام برای خشک کردن رطوبت گوشی موبایلتان استفاده کنید. گوشی موبایلتان را درون یک کاسه بزرگ قرار دهید و آن را بطور کامل با برنج خام پر کنید و گوشی موبایلتان را به مدت 48 ساعت در آن نگه دارید.
قطعا همه ما در خانه مقداری برنج نپخته داریم، برنج خام خاصیت جذب ربوطب فراوانی دارد ولی دقت کنید که ممکن است دانه های آن وارد پورت های گوشی موبیالتان شود. (اما می توان به راحتی آن را خارج کرد)

4. یک راه حل بهتر: خشک کردن آیفون با کیسه های ژل سیلیکا:

یک راه حل بهتر از برنج خام استفاده از کیسه های ژل سیلیکا می باشد، این کیسه ها کوچک و غیر خوراکی هستند و معمولا به همراه قطعات الکترونیک هستند به خصوص اگر از کشور هایی با آب و هوای مرطوب منتقل شده باشند، ممکن است قبلا آن ها را دیده باشید ولی طرز استفاده از آن برایتان سوال شده باشد. هدف این کیسه ها جلوگیری از رسیدن رطوبت به قطعات الکترونیک است.
شما برای پوشاندن آیفون یا آیپد خود به چندتا از آن ها احتیاج دارید که گوشی آیفون را بطور کامل بپوشانید. اگر که به اندازه کافی این کیسه ها را در اختیار ندارید احتمالا می توانید از فروشگاه های صنایع دستی آن ها را بخرید.
کیسه های ژل سیلیکا می توانند گوشی آیفونتان را بصورت موثرتر و با دردسر کمتری خشک کنند ولی با اینحال در این روش نیز نیاز است گوشی موبایلتان به مدت 48 ساعت زیر پوشش این کیسه ها بماند تا کاملا خشک شود.

5. باز کردن کامل گوشی موبایل اپل آیفون:

اگر شما در مورد تعمیرات گوشی آیفون به خود اطمینان کامل دارید، بهترین راه برای یک آیفون رطوبت دیده باز کردن پیچ های زیرین آن است و تقریبا پیچ همه مدل های آیفون با پیچ گوشتی مخصوصی باز می شوند که شما می توانید بسته کامل لوارم تعمیرات را تهیه کنید و سپس اقدام به باز کردن آیفون و دسترسی به قطعات داخلی گوشی موبایلتان کنید.
ولی توجه داشته باشید که با این کار شما هر گارانتی که برای گوشی موبایل خود دارید از بین خواهد رفت و همچنین ممکن است گوشی موبایلتان بجای تعمیر شدن آسیب ببیند ولی با این حال بهترین راه برای خشک کردن داخل آیفون این است که آن را باز کرده و بطور مستقیم آن را خشک کنید، پس بنابراین بهتر است گوشی موبایلتان را به دست یک تعمیرکار قابل اعتماد بسپارید.
به هرحال اگر خودتان به تنهایی اقدام به باز کردن گوشی موبالتان کردید، باید باتری را خارج کنید تا از جرقه و اتصالات احتمالی جلو گیری کنید سپس رطوبت باقی مانده را از روی دیگر قطعات داخلی خارج کنید. یک پارچه نرم را به آرامی به تمام قسمت های داخلی بکشید و آن ها را خشک کنید.
ما این روش را به دلیل خطرات احتمالی پیشنهاد نمی کنیم اما اگر راه دیگری برایتان باقی نمانده و گوشی موبایلتان نیز گارانتی ندارد می توانید از این روش کمک بگیرید.

6. بعد از اینکه آیفون را خشک کردیم چه کار کنیم:

بعد از اینکه چند روزی صبر کردید و فکر می کنید که با موفقیت کامل آیفونتان خشک شده است، می توانید گوشی موبایلتان را روشن کنید. اگر روشن نشد یا اگر می خواهید قسمت های داخلی را بررسی کنید، می توانید از یک تعمیرکار بخواهید این کار را برای شما انجام دهد اما توجه داشته باشید که دستگاه های iOS دارای سنسورهای تشخیص مایع و رطوبت هستند بنابراین هیچ تردیدی وجود ندارد که دستگاه خودبه خود موجب روشن نشدنش شده است که این موضوع را تعمیرکاران آیفون می توانند تشخیص دهند.
و هشدار آخر: اگر گوشی موبایلتان مدت به شکل بدی در آب افتاده باشد ممکن است آسیب های بلند مدتی داشته باشد، بخصوص نسبت به باتری، که این مشکلات بعد از چند ماه ظاهر می شوند. برای مثال یک iPhone 3Gs پس از اینکه در استخر افتاده بود خود به خود داغ می شد. صاحب آن از تکنینک برنج استفاده کرده بود و گوشی آیفون برای روزهای اول درست کار می کرد.
توصیه ای که ما به شما می کنیم این است که اگر خوش شانس بودید و توانستید بعد از این مشکل گوشی خود را روشن کنید، ابتدا یک پشتیبان از تمام اطلاعات مهم خود تهیه کنید تا اگر بعد ها مشکلاتی برای گوشی موبایلتان پیش آمد، اطلاعاتتان در امان باشد. هرچند که ما امیدواریم که در آینده برای گوشی موبایلتان مشکلی رخ ندهد.

7. استفاده از محافظ های ضد آب یا کیت های اورژانسی:

به امید این که روش های ذکر شده به شما کمک کرده باشد که آیفون خیس شده خود را تعمیر کرده باشید اما آیا راهی وجود دارد که بتوان در آینده از گوشی آیفون خود در چنین شرایطی محافظت کرد؟ بله وجود دارد.
رطوبت برای گوشی آیفون و آیپد خوب نیست و نفوذ عمیق رطوبت در مدارهای داخلی آن ها باعث آسیب به این مدارها شده و این موضوع برای دارندگان این گوشی ها خطرناک محسوب می شود. عکس گرفتن در ساحل، وبگردی در حمام و حتی خواندن ایمیل در دستشویی از جمله کارهاییست که باید از آن اجتناب کنید. اکثر ما زمانی که برای اولین بار گوشی آیفونمان خیس شد متوجه اهمیت این موضوع می شویم.
اگر شما واقعا علاقه دارید هنگامی که در استخر هستید کتاب الکترونیک بخوانید، باید حتما یک محافظ یا کاور ضد آب برای گوشی خود بخرید.
گزینه دیگری که می توانید امتحان کنید این است که گوشی موبایل خود را با یک دست بند به دست خود ببندید تا بصورت اتفاقی گوشی از دستان نیوفتد.
ممکن است شما بجای اینکه بعد از خیس شدن گوشی موبایلتان به مغازه رفته و کیت های اورژانسی خشک کننده قطعات الکترونیک بخرید، از قبل آن را خریده و آماده در خانه داشته باشید تا در صورت بروز چنین مشکلی قبل آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی موبایلتان، آن را خشک کنید

8. کدام یک از گوشی های موبایل آیفون ضد آب هستند:

Apple iPhones 2007-2017 all models

اگر شما یک کاور ضد آب بخرید که خواسته شما را به خوبی براورده نکند، شما مجبور می شوید خود گوشی را به روز رسانی کنید. از زمانی که گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus عرضه شدند، گوشی های هوشمند شرکت اپل به صورتی طراحی شدند که ضد آب باشند آن هم با یک رتبه به نام IP67( این رتبه در واقع استانداردی است که بیان می کند گوشی شما به مدت 15 دقیقه می تواند در عمق 15 سانتی متر تا 1 متر را بدون اینکه آب به آن نفوذ کند بماند)این اموزش توسط ایمازون گرداوری شده است
این موضوع به این معناست که برای تعداد زیادی از کاربران آیفون آسیب دیدگی از طریق آب یک اتفاق قدیمی و برای گذشته محسوب می شود. ولی با این حال اگر بیشتر از نیم ساعت یا بیشتر از عمق یک متر آن را نگه دارید ممکن است باز هم مشکل ایجاد کند.
اینجا لیستی از تمام مدل های آیفون است که از استاندارد IP67 ضد آب برخوردارند:
• iPhone 7
• iPhone 7 Plus
• iPhone 8
• iPhone 8 Plus
• iPhone X
• iPhone 9
• iPhone 9 Plus
• iPhone XL
سه مدل آخری که ذکر شده است هنوز عرضه نشده اند اما طبق گفته شرکت اپل این گوشی ها نیز ضد آب هستند

9. چگونه آب را از اسپیکر آیفون خارج کنیم:

با اینکه گوشی های iPhone 7 به بعد ضد آب هستند اما با این حال ضد آب بودن آن ها نمی تواند از ورود آب به مجرا های اسپیکر جلوگیری کند. سری Apple Watch 2 به بعد نیست همین مشکل را دارند، با این حال آن ها از یک ویژگی داخلی برخوردارند که می تواند رطوبت را با ایجاد یک فرکانس مخصوص خارج کند.
ما مطمئن نیستیم که چرا گوشی های آیفون این ویژگی را ندارند اما یک راه نسبتا آسان برای خارج کردن رطوبت از اسپیکر گشی های آیفون وجود دارد و آن هم استفاده از یک اپلیکیشن رایگان به نام Sonic است.
این اپلیکیشن می تواند یک موج سینوسی از 0Hz تا 25000Hz اجرا کند (که البته شما ممکن است قادر به شنیدن محدوده ای از فرکانس ها نباشید) و با اینکه این اپلیکیشن بطور خاص برای خارج کردن رطوبت ساخته نشده است، اما می تواند برای این کار به شما کند. 
اپلیکیشن را به آسانی دانلود کنید و سپس فرکانس را روی چیزی حدود 165Hz تنظیم کنید (تنظیم دقیق آن کار دشواری است اما بین 160-170Hz می تواند کمک کند) سپس بر روی Play کلیک کنید.
این کار باید موجب خارج شدن رطوبت از اسپیکر گوشی شما شود و با اینکه ممکن است مانند Apple Watch آن را خارج نکند، اما به اندازه ای که نیاز شما را براورده کند کافی است.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

136+ محصولات
424+ سفارشات تکمیل شده
6232+ کاربران
134+ مطالب وبلاگ

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

انجمن کسب و کارهای اینترنتی

نمادهای ما

logo-samandehi
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت